MarmaPoint

MarmaPoint -logoAnitta Korpela perusti toiminimen MarmaPoint vuonna 2013 jatkaakseen toimintaansa Ayurveda-hoitajakouluttajana.

MarmaPoint kouluttaa mm. seuraavissa: Ayurveda-hoidot, kukkaterapia, marmapistehoidot, energiapisteet, yrttihoidot, luontaishoidot, saattohoito, kotimaiset kasvit ja yrtit.

Yritysten hyvinvointipäivät ja TYKY-päivät ovat myös osaamisalaani.

Katso yrityksen ja Anittan yhteystiedot Yhteydenotto-sivulta.

Kerala Backwaters Intia

Anitta Korpela – matkani auttajana ja kouluttajana

Halu ihmisten auttamiseen on ollut läsnä elämässäni jo lapsesta saakka. Autoin ja puolustin kavereitani koulussa. Kouluaikana kiinnostuin myös kasveista. Jo kuusitoistavuotiaana ostin ensimmäisen kasvikirjan, ja tutustuin muun muassa kasvien lääkinnällisiin vaikutuksiin.

Olen työskennellyt mm lastenhoitajana ja mainospiirtäjänä . Toimin luottamusmiehenä ja koulutin Pirkanmaan piirissä muita luottamusmiehiä. Kävin silloin myös kouluttajakurssin TVK-opistolla.

Lasten kasvettua isommiksi opiskelin perushoitajaksi. Työskentelin Koukkuniemen vanhainkodissa sairaskotiosastolla, jossa saattohoito oli tärkeässä roolissa.

1990-luvulla innostuin opiskelemaan luontaishoitajaksi ja olenkin Diplomishiatsu- ja vyöhyketerapeutti. Tiibettiläisen syväakupainannan 2,5 vuotiset opinnot läpikävin 1998-2001.

Ayurvedaa, intialaista lääketiedettä, olen opiskellut useassa paikassa Intiassa vuosina 2002-2007.  Suoritin vuonna 2003 Amrita Ayurvedic Massage Therapy modulaarisen koulutuksen ja olen sertfioitu Ayurgreen Health Instituutin hyväksymä Ayurveda-teorian ja -hoitojen kouluttaja.

Aloitin Suomessa ensimmäisenä Ayurveda-hoitajien kouluttamisen vuonna 2003. Toimin Vedakeskuksen vastaavana kouluttajana ja koulutussuunnittelijana vuoteen 2013 saakka. Olen kouluttanut satoja Ayurveda-osaajia Suomeen.

Vuonna 2007 kävin Kriisikeskuksen tukihenkilökoulutuksen. Tuolloin olin aktiivisesti kuuntelijana ja auttajana ihmisten kriiseissä. Vuosina 2007-2010 suoritin Neijing-koulun kiinalaisen lääketieteen opinnot.

Ayurveda-hoitajakoulutuksia sekä muita koulutuksia pidetään edelleen muun muassa Frantsilassa vuosittain sekä lukuisia muita erilaisia kursseja eri paikoissa. Opetan suomalaisten kasvien käyttöä ayurvedisten hoitojen tukena, ja käytän niitä myös itse hoitoja antaessani.

Toimin myös hoitajana edelleen, suosituimpia hoitoja ovat:  syväakupainanta, ayurvedinen koko kehon hieronta, lämmin yrttinyyttihieronta ja pää-kasvohoito.